Успешно пословање Слободне зоне Нови Сад наставља се и у 2024

Успешно пословање Слободне зоне Нови Сад наставља се и у 2024. години. Министарство финансија донело је Решење који се Слободној зони Нови Сад одобрава почетак рада на делу подручја проширења већ постојеће Локације 7 у индустријској зони Каћ у оквиру које своју делатност обављају компаније Милшпед, Баррy Цаллебаут и Лианбо Прецисион Тецхонологy Сербиа.

Милош Пајовић, директор Слободне зоне Нови Сад је, заједно са Комисијом за утврђивање испуњености просторних и енергетских услова, услова заштите животне средине и других техничких услова за рад слободне зоне, услова за рад царинске службе као и услова у погледу спровођења мера царинског наѕора, дана 19. фебруара 2024. године обишао Локацију и већ постојеће и будуће кориснике Слободне зоне Нови Сад. Комисија је извршила преглед документације, просторија и простора (свако из своје надлежности) и констатовала да је Привредно друштво за управљање слободном зоном ,,Слободна зона Нови Сад” д.о.о. Нови Сад обезбедило све неопходне услове за почетак рада на делу проширења подручја слободне зоне.

Подручје проширења односи се на локацију у Радној зони Каћ, на површини од 11ха 75а 98м² на којој објекте гради привредно друштво ЦТП Пропертy Бета доо за потребе привредних друштава Милшпед, Баррy Цаллебаут и Лианбо Прецисион Тецхонологy Сербиа доо. Укупна инвестиција за куповну земљишта и изградњу грађевинских објеката НСЕ1 и НСЕ2 износи 35,9 милиона евра. Објекат НСЕ1 је складишно-пословна зграда и намењена је за потребе компанија Баррy Цаллебаут и Милшпед. Објекат НСЕ2 је производно-складишна зграда и изграђена је делом за потребе компаније Лианбо а делом за остале закупце.

Компанија Лианбо производи роторе и статоре за све врсте мотора у аутомобилима који се углавном користе у ЕВ погонским моторима, А/Ц системима, ДСГ моторима, АБС моторима, моторима серво управљача, моторима пумпи за уље, моторима седишта итд. У фабрици у Новом Саду ова компанија ће производити роторе и статоре који ће у већини случајева одговарати за све врсте мотора који се налазе у возилима пре свега у климама али и у управљачком систему. Неки од планираних производа планирани су за Фолксваген, Масерати али потенцијално и за Ауди и друге произвођаче аутомобила пре свега електричних возила, али и компаније ТИЕР 1 и добављаче као што су Нидек, Бросе, Махле итд.

Производња ротора и статора, као једних од најважнијих компоненти електричног мотора, у Србији представљаће јединствену технологију која до сада није била предмет производње у Србији. Укупна инвестиција компаније Лианбо у објекат, машине и опрему износиће 54,76 милиона евра закључно са 2025. годином а укупно ће запослити 100 радника.